Pilates / Rehabilitációs Pilates / Tartáskorrekció

A Pilates módszer lényege a központ megerősítése, a gerinc mozgékonyságának növelése, az izomerő és a testtudat fejlesztése. A gyakorlatok segítségével hatékonyan kezelhetünk bizonyos hátat, térdet, csípőt és vállakat érintő mozgásszervi problémákat is. A Pilates gyakorlatok nem egy adott testrész, hanem mindig az egész test működésére hatnak. A vázrendszerünk megtámasztásában legfontosabb szerepet játszó izmokat, vagyis a test „erőközpontját” kell dolgoztatnunk a gyakorlatok végzése közben. A test erőközpontját a has-, far- és hátizmok alkotják.

  • A pilates gyakorlatok végezhetők talajon és speciális, külön erre a célra kifejlesztett gépeken.
  • A pilates gyakorlatok egy részét matracon dolgozva végezzük.
  • A pilates gyakorlatokhoz – legyen az talaj óra, vagy gépes – használhatunk kis eszközöket. Ezeket bizonyos izommunka fokozására, vagy épp könnyítésre használjuk, illetve színesítjük vele az óráinkat.

A gépeken főként rugós ellenállásokkal dolgozunk. Egy gépen tetőtől-talpig megdolgoztathatjuk testünket. Hasonlóan a talajgyakorlatokhoz fekvő, ülő, térdelő, és álló gyakorlatokkal fejleszthetjük izmainkat. A rugók számától függően támogathatják, vagy épp nehezíthetik az izommunkát.
A rehabilitációs Pilates lényegében a hagyományos Pilates alap gyakorlatokból lett kialakítva. A rehabilitációs Pilates gyakorlatok a lágyrészek erősítését és nyújtását, a helyes testtartás kialakítását célozzák, azonban a hagyományos Pilates elemeitől eltérően, a páciens számára kevésbé megterhelő formában.

Rendelőnkben alkalmazzuk:

  • Schroth- módszer kiegészítőjeként  (A Pilates módszer a gerinferdülés (scoli) kezelésére önállóan nem alkalmas, a célirányos Schroth terápiát nem helyettesítheti!)
  • Tartáskorrekcióra
  • Gerinctréningre
  • Izomerő fokozására,
  • Ízületi- mozgásterjedelem növelésére,
  • Állóképesség trenírozására
  • Gerincsérv kezelésében és gerincsérv műtétek utáni rehabilitációjára
  • Térdízületi műtétek után (szalagplasztika, porc műtét)
  • Csípő,- térdprotézis beültetése után
  • Bokaízületi sérülés után

Rendelőnkben gyermekeknek és felnőtteknek egyénre szabott, állapottól függő foglalkozásokat állítunk össze, sport- és rehabilitációs pilates gépeken egyaránt.

A Pilates története

Josef Hubertus Pilates 1880-ban született Németországban. Az I. világháborúban angol hadifogságba került, ahol sérült katonák rehabilitációjával foglalkozott. Pilates 1923-ban kivándorolt az Egyesült Államokba és táncosok képzésével és sérüléseik kezelésével foglakozott. Először hasizom erősítő és a testtudat fejlesztését célzó talajgyakorlatokat talált ki, később pedig olyan gépeket épített, amelyek segítségével növelni lehetett a gyakorlatok hatékonyságát. Olyan mozgásprogramot dolgozott ki, amely az egész testet fejleszti, javítja a testtartást, növeli a fizikai terhelhetőségét és jótékony hatással van az agy és a lélek működésére. Saját korának gondolkodását messze túlhaladva, olyan holisztikus szemléletmódot vezetett be a sportba, amely szerint az egész emberi test, egységet alkot minden mozgásban. Az évtizedek alatt Pilates több mint 500 gyakorlatot dolgozott ki, amelyeket összefoglalóan kontrollrendszernek nevezett el.

error: Védett tartalom!