+36 20 966 2660 Kezelések telefonos időpontegyeztetés alapján! Várunk szeretettel! develomed@gmail.com
A járás mellett, lábunk leglényegesebb feladata, hogy megtartsa testünket, annak súlyát.

A lúdtalp nagyon gyakori láb-deformáció, mely sokak életét megnehezíti. A probléma lényege, hogy a lábfej hosszanti és harántboltozata megsüllyed, és a sarok a test közepe felé dől. A deformálódással a lábban található izmok folyamatos feszülése miatt fájdalom keletkezhet, és porckopás is kialakulhat. Az enyhébb panaszoktól a szinte elviselhetetlen járásképtelenséget is előidézhető ortopédiai elváltozás a statisztikák szerint, felnőttkorban gyakrabban tapasztalható az álló munkát végzők körében, de a lúdtalp problémája minden korosztályban előfordulhat.

A csecsemőknél például a járás megkezdésének korai erőltetése okozhatja, ugyanis a láb szalagrendszere még nem kellően erős a masszív lábboltozat kialakulásához. A gyermek, illetve serdülőkorban általában a láb hirtelen növekedése és a lábfejek túlzott megterhelése miatt kerülhetnek előtérbe a panaszok. A serdülőkori és felnőttkori elváltozásokon sokat segíthetünk megfelelő cipő és talpbetétek használatával, és különböző gyakorlatok rendszeresítésével.

A DEVELOMED gyógytorna stúdióban szakorvosok és képzett gyógytornász segíti a panaszosokat, és természetesen otthon is megtartható hasznos tanácsokkal látunk el mindenkit!

Íme, egy kis ízelítő lábfejünk edzéséhez, amit meleg szívvel ajánlunk a legkisebbeknek és nagyobbaknak is, és mókás kikapcsolódás lehet lúdtalp-mentes olvasóink számára is!

1/   Járjuk mackó módra: hajlítsuk be a lábujjainkat, és talpunk külső szélére nehezedve járkáljunk naponta pár percet.

2/   Üljünk a földre, fogjuk egy labdát a két talpunk közé, dobjuk el azt játszótársunk felé, majd lábbal próbáljuk meg elkapni a visszadobott labdát.

3/   Álló helyzetben, gördítsük a talpunkat egyszerre a két lábbal, saroktól lábujjhegyig, majd vissza. Ismételjük pár percen keresztül.

4/   Tipegjünk lábujjhegyen, a sarkunkat próbáljuk meg a lehető legmagasabbra emelni.

5/   Amennyiben az időjárás megengedi, gyalogoljunk sokat mezítláb természetes talajon (homok, kavics, folyópart). Ne riadjunk vissza az esetleges első kellemetlen érzéstől, talpunk hamar megszokja a másságot.

Jó egészséget kívánunk minden kedves olvasónknak, ha kérdésük van, forduljanak hozzánk továbbra is bizalommal!