+36 20 966 2660 Kezelések telefonos időpontegyeztetés alapján! Várunk szeretettel! develomed@gmail.com

Előzze meg a gerincproblémát egyszerűen eszközökkel!

Otthoni gyógymódok a terápia kiegészítéseként

Szeretné kímélni a gerincét? Gyógytorna stúdiónkban bevált gyakorlatokat végzünk a felfújható labdákkal, és sokoldalú alkalmazását szívesen javasoljuk otthoni edzéstervek lefolytatásához, azonban érdemes figyelnünk a labda típusára, méretére és a megfelelő használatra is.

Általában a gimnasztikai labda típus ajánlható gyógytornához és otthoni használatra, a fitness labda dinamikusabb gyakorlatokhoz passzol jobban. Terhelhetőségük 150-450kg, fajtától függően.

Íme egy kis segítség a vásárláshoz és a használathoz:

A felfújható labda méretét érdemes a testmagasságunkhoz választanunk, ugyanis lényeges, hogy ráülve a teljes talpunk érintkezzen a talajjal, és a csípővonal rugózás közben ne kerüljön a térdvonalunk alá.

Az ajánlott labdaméretek:

Testmagasság:           145-155cm     Labda-átmérő:  45cm

Testmagasság:           155-165cm     Labda-átmérő:  55cm

Testmagasság:           160-180cm     Labda-átmérő:  65cm

Testmagasság:           180-190cm     Labda-átmérő:  75cm

Testmagasság:           190cm felett   Labda-átmérő:  85cm

Alkalmazási területek a gerinc tehermentesítésére és az ülés könnyítésére:

  • irodai használat – számítógép előtt ülve nagyon hasznos
  • kismamáknak terhesség alatt és szülés utáni alakformáláshoz, akár vajúdás közben
  • otthoni ülőalkalmatosságként, gyerekszobába (gyermekeinket egészen kicsi kortól hozzá lehet szoktatni), használata javítja a koordinációs képességet, az egyensúlyt fejleszti
  • otthoni tornák hasznos eszköze

Néhány gyakorlat-tipp:

  • Feküdjünk fel a labdára úgy, hogy a hátunk a labdán, a csípőnk, hátunk alsó része és a fenekünk szabadon marad, alátámasztás nélkül. Fogjunk a kezünkbe 2 könnyebb súlyzót, és tárogassunk lassú tempóban. Végezzünk pár ismétlést, amennyit bírunk. Ez a gyakorlat mellkasunk izmait is fejleszti.
  • Hasaljunk fel a labdára, lábfejünkkel támasztva magunkat. Végezzünk fordított felülést, gyakorlatsorunk legalább 10 ismétlésből álljon. Ez a gyakorlat a hátizmok erősítésére is jó hatással van.
  • Fenékizmaink formázásához: feküdjünk hanyatt, és sarkunkat, valamint vádlinkat helyezzük a labdára kis terpeszben. Kezeinket tárjuk ki a testünk mellett és emeljük meg a csípőnket oly módon, hogy fenékizmaink is megfelelően részt vegyenek a mozdulatban. Ismételjük, ameddig csak bírjuk.

További gyakorlatokért és tájékoztatásért keressen fel minket, készséggel állunk rendelkezésére!

Kapcsolódó témák:

gerinc, gerincfájdalom, nyaki fájdalom, hátfájás, kisugárzó fájdalom, testtartás, energizált tartás, gerincsérv, porckorong, végtag fájdalom, gyógytorna Győr, fizioterápia, ortopédiai szolgáltatás Győrben, rehabilitáció, gyógyterápia, McKenzie módszer, Schroth terápia, kineziotape, manuálterápia, manuális terápia

További érdekességekért kattintson ide:

https://www.develomed.hu/preventiv-gerinctrening/

https://www.develomed.hu/mckenzie-modszer/

Várjuk szeretettel, jó egészséget kívánunk!

Develomed Gyógytorna Stúdió – Győr