A tiszta víz a legtanácsoltabb és legjobb is szomjunk oltására, hiszen szervezetünk egyik legfontosabb alkotóeleme, ráadásul elengedhetetlen annak megfelelő működéséhez.

A felnőtt szervezet vízleadása, vízvesztesége naponta nagyjából 2 liter, tehát ezt a mennyiséget mindenképpen pótolnunk kellene, illetve a szervezet optimális működéséhez akár 3 litert is el kellene fogyasztanunk belőle.

Sajnos sokan félreértelmezik a napi folyadékmennyiség fogalmát, melynek nem lehet része például a kávé, a különböző üdítőitalok, vagy az alkoholos italok, csak a tiszta víz, vagy a tea.

 

Testünk napi vízveszteségét a verejtékezés, a kiválasztás és a légzés eredményezi. Az izzadással sót is veszítünk, hiszen a verejték sóban is jelentős. A szomjúságérzetünk különböző szintű lehet, ha már megjelenik, akkor nagyon gyorsan kell magunkhoz folyadékot venni, hogy vízháztartásunk nem boruljon fel.

Gyermekek és idős emberek esetében még erőteljesebben kell figyelni a folyadékpótlást, főleg a melegebb évszakokban, mert a fiatal, vagy éppen koros szervezet sok esetben másképp értékeli és jelzi a folyadékhiányt, a kiszáradás pedig nagyon veszélyes lehet számukra.

Szomjazás esetén a következő tünetek jelentkezhetnek: szájszárazság, izomgörcs, fáradság, bágyadtság, szédülés, vérnyomáscsökkenés, rosszullét, emésztési zavar

Súlyos szomjúság esetén a vízveszteséget sóval együtt, például leves formájában enyhítsük elsősorban, utána tiszta vízzel.
De mit igyunk? Mi a különbség a különböző vizek között? Miben térnek el?
Igyunk csapvizet, vagy keressünk az életmódunknak és egészségi állapotunknak megfelelő ásványvizet?
Esetleg gyógyvizet?

Csapvíz vagy kútvíz: emberi fogyasztásra alkalmasnak abban az esetben mondható, ha az illetékes egészségügyi szervezet azt előzetesen bevizsgálja és engedélyezi. Hazánkban a csapvíz (vezetékes víz) legtöbbször nyugodtan fogyasztható. A csapvíz minősége nagyban függ a származási helytől, vannak olyan területek, ahol kimondottan magas mennyiségben tartalmazhat olyan ásványi anyagokat, mint például a vas, a kalcium vagy a magnézium.

Az ásványvizekről: az ásványvíz forrásvíz, a szervezet számára fontos ásványi anyagokat és nyomelemeket tartalmaz, nemzetközileg előírt mennyiségben. Némely ásványvíz egyes nyomelemekből vagy ásványi anyagokból kimagasló mennyiséget tartalma, ezért fogyasztása hosszú távon nem mindenkinek ajánlott, egészségügyi probléma esetén mindenképpen érdemes kikérni a kezelőorvos véleményét.

Jó egészséget kívánunk Mindenkinek!

error: Védett tartalom!